Существа

Материал из SS220 Skyrat Wiki (SS13)
Перейти к навигации Перейти к поиску
Эта страница должна быть пересмотрена/обновлена
ПРИЧИНА: Broken links need to be fixed, Icons may also need to be updated
ПРИОРИТЕТ: Отсутствует

Это руководство по домашним животным и другим существам.

Что вам нужно знать о существах

Существа управляются игровым искусственным интеллектом, не путать с ИИ. Этот ИИ удивительно ограничен во многих отношениях, что чаще всего проявляется в плохом поиске пути и ограниченной реакции на физические системы, с которыми приходится иметь дело мобам, управляемым человеком. Это делает их непредсказуемыми и разочаровывающими как союзников, так и противников.

Существа делятся на четыре категории:

Питомцы

Моб Описание
Mouse
Ля ты мышь!
Бродит по темным, едва заметным помещениям и пищит, когда на него наступают. Бонусные очки, если вы сможете найти Тома. Время от времени они перегрызают провода, поджаривая себя и приводя к тому, что вся станция (по крайней мере, на стороне этого провода без питания) одним махом теряет мощность. Так же воруют сыр с кухни и иногда карту капитана.
Coffee
Мистер крабс
Коричневый краб, который бесцельно бродит где-нибудь по пляжу. На вкус довольно приятный. Иногда проникает в разные помещения и переворачивает столы.
Ian
Ианчик
Иана можно нарядить в различные веселые наряды, которые обычно можно найти в театре.↵Пожалуйста, не бросайте его в стиральную машину.↵Если ты убьешь Иана, ожидай, что тебя линчуют.↵Секретная цель каждого прыжка - доставить Иана живым на шаттл, чтобы он вернулся в Centcom, хоть он и имущество станции и юниты всегда готовы спасителей иана зафлешить.
Runtime
Рантайм
Рантайм - домашняя кошка Медбея. Она появляется в кабинете главного врача. Она гораздо менее забавная, чем Иан, поскольку ее нельзя одевать в глупые костюмы. Если вы работаете в медотсеке, ваша тайная цель - обеспечить ее безопасность и держаться подальше от этого грубияна Иана. Рантайм любит гоняться за мышами. Избегайте контактов с котами-самцами; известно, что она вызывает кошачьи взрывы, которые наводняют всю станцию котятами, обеспечивая кухню мясом.
Poly
П! Поли!
Поли принадлежит главному инженеру. Будет раздражать вас до чертиков, воруя предметы у вас из рук. Он также может носить наушники и разговаривать через них. Дает вам знать, если сингулярность убегает, постоянно жалуясь на отсутствие защитных костюмов. Прыгает в СМ при первой возможности, разгоняя его до предельных температур и взрывая его. Каждый инженер знает, самый лучший способ разогнать СМ, сжечь эту тварь именно там!
Pun Pun
Пун Пун
Каламбур возникает за пределами бара. Если вы бармен, вам придется провести большую часть своей смены, защищая его от шеф-повара. Это редко срабатывает хорошо, поскольку, если шеф-повар его не понимает, это делает наука.

Первые бургеры, которые вы съедаете на Космической станции 13, обычно готовятся из бедолаги, однако он не так прост и может уложить вас на землю и умирающего выкинуть в мусорку.

Lamarr
Ламар
Хранится внутри витрины, в кабинете директора по исследованиям. Ламар - инопланетный фейсбукхаггер без клыков, которому нравится безвредно цепляться за лица людей. Оставляя белую жижу после себя.

Полезные

Mob Description
Floorbot
Floorbot
Напольные роботы - одно из роботизированных творений станции. Обычно они ремонтируют полы на любой плитке открытого пространства, но при взломе они открывают путь в космос.
Cleanbot
Cleanbot
Еще одно роботизированное творение. Роботы-уборщики всегда будут полезны; даже если их взломать, они по-прежнему моют полы, хотя и более неряшливо. А так же при взломе любят мазать смазочку, в последствии страдает клоун.
Medibot
Medibot
Услужливый маленький хирург. Смотрите на гайды робототехники.


Нейтральные

Mob Description
Security RobotSecurity Robot
Security Robots
Офицер Легенда Beepsky/Securitron и ED-209. Если этим роботам не выставить статус ареста, то в принципе они безопасны однако, атаковав их вы получите bonk по лицу,а так они будут просто патрулировать станцию. Когда кто-то замечает преступника, он бросается к нему, стреляя из электрошокера или размахивая электрошоковой дубинкой. После выведения из строя будут надеты наручники, готовые к тому, что охрана их заберет. Обожает флудить в :s канал.
Lizard
Lizard
Безвредны и не нападут, пока вы этого не сделаете. В противном случае они будут перемещаться в случайном направлении каждые несколько мгновений. Не путать с людьми-ящерами, ящерки умнее.
Pete the Goat
Pete the Goat
(Не совсем) безобидный и по большей части ужасный козел. Он проводит время за приготовлением блюд в холодильнике шеф-повара; лучше оставить его там. Пит не только коварное и кровожадное животное, но и у его смотрителя, шеф-повара, может быть просто оправдание, о котором он всегда мечтал, для того, чтобы приготовить из вас бургер. Пит любит есть космические лозы. Можно доить.
Walking Mushroom
Walking Mushroom
По-настоящему нейтральные, их единственная цель - путешествовать по местности, в которой они находятся, и выглядеть очаровательно. Более зловещим свойством является их способность деформировать пространство и замедлять время, УБИВАЯ ДРУГ ДРУГА. Только в больших группах их зло по-настоящему реализуется. Однако один или двое в качестве домашних животных хороши.
Space Clown
Space Clown
Менее квалифицированные обитатели Планеты Клоунов, они в основном слоняются по окрестностям, время от времени сигналя. Крепкий парень, как ты, краснорубашечник, или заикнись о Матери-сигнальщице, и твои барабанные перепонки взорвутся от угрожающих гудков, а твое тело превратится в пыль под топотом шлепанцев.
Cow
Cow
Известны своим молоком, только не опрокидывайте их. Молоко можно доить ведром.
Chicken
Chicken
Надеюсь, в этом сезоне яйца будут хорошими. Если вы будете кормить её пшеницей, она начнет откладывать яйца. Из яиц могут вылупиться цыплята. Вероятность вылупления выброшенных яиц также составляет 13%.
Chick
Chick
Очаровательно! Хотя они поднимают такой шум.
Snake
Snake
Охотится и ест мышей. Принимает ответные меры, если на него нападают. Можно купить в карго или создать с помощью ксенобиологии.


Hostile

Mob Description
Space Carp
Space Carp
Spess Carp are an alien lifeform that travel through space in schools. Sometimes, space stations will be attacked by a traveling school, and anyone unlucky enough to be outside the protective walls will be attacked. Carp have a chance to stun their victims and attack every tick, doing about 10 brute damage with each bite.
Giant Spider
Giant Spider
Giant spiders that grow from spiderlings, spread webs and attack anyone they encounter, causing brute damage from the hit and toxin damage from the poison they inflict. Changelings have the ability to infest the station with fleshy versions of these.
Facehugger
Facehugger
Facehuggers knock out their victims outright and have a chance to infect them with a deadly xeno embryo. On the other hand, they can usually only attack once before they die and their infectious embryos can be resisted. Facehuggers don't care about masks or most headgear and will tear them off when they leap.
Spurdo Spärde :----DDDDDDD
Space Bear
Space bears can be spawned by cruel admins or mad scientists and will swarm the station, rapidly killing anyone they encounter. Bears will choose their targets one at a time and pursue them, giving a growl to alert their intended victim. Bears can see through windows, but won't break them.
Cosmic Horror
Cosmic Horror
Horrifying, nightmare-inducing monsters from beyond the stars. Cosmic horrors are yellow, blob like creatures that will attack anyone they can find. The Wizard keeps one as a pet.
Killer Tomato
Killer Tomato
Spawned from the hydroponic trays of spiteful botanists, these mutant vegetables will hop menacingly after the first living thing they see. You should have eaten your veggies, because now they'll eat you invade harmlessly your personal space!
Visrator
Viscerator
A small flying deployed drone created and manufactured by one of the Major Syndicate Corps, they are hostile towards anything they see and attack using their rotor blades. Considered extremely efficient and are used in infiltrations and hostile take-overs, usually serve as a distraction to a more serious threat.
Pine tree
Pine Tree
A large, wintry tree. It appears to be a normal evergreen tree that would be perfect for the holidays, but it secretly detests festivities and will assault anybody within range of its menacing branches.. Commonly seen spawned by scientists with gold slimes and too much free time.
Hivebot
Hivebot
A roaming bee-bot equipped with an attached weapon that fires bullet projectiles that can also come in stronger versions, its rate of fire is slow and is considered moderate in terms of damage. Easily destroyable, however this is countered by being in packs or even in an entire platoon.
Hivelord
Hivelord
Found on the asteroid. These strange creatures will unleash hivelord broods one after another at you whilst trying to keep distant. Fortunately, each of its spawn dies in a single hit, and deal tickle damage. Their remains are known to have curative properties
Goliath
Goliath
The bane of many careless miners. Found on the asteroid, these creatures pack a heavy punch, and slip anyone who comes near with four tentacles for better ease of punching. If felled, they leave behind hive plates that can be used to strengthen hardsuits, plus a corpse that can be used to revive with a lazarus injector and terrorize the station paraded as a trophy.
Basilisk
Basilisk
Fierce, territorial beasts that live on the asteroid, capable of firing freezing beams, cold enough to inflict serious freeze burns while it closes in and attacks its immobilized target. Fortunately, they don't attack unless someone comes very close to them. Drops diamonds upon death.
Goldgrub
Goldgrub
Mostly harmless and quite rare. Found on the asteroid, these creatures swallow up any loose, valuable ore they can find and flee when approached by a human, smashing through even solid rock on their path of escape before burrowing into the ground.
Blob Spore
Blob Spore
Spawns from the Blob Factory. Chases and hits you, and releases spore gas upon death.
Blob Zombie
Blob Zombie
If a Blob Spore finds a corpse, it will zombify it and then chase and hit you.
Blobbernaut
Blobbernaut
A Blob Factory can turn into this. Chases and hits you hard.
SkeletonIce Skeleton
Skeleton
A spooky skeleton. Fragile, but hits fairly hard. Can come in an ice variant as well, which has more health and is faster.
Bee
Poison Bees
Bees that are coded to a random poison reagent. They'll inject a few units of it when they sting their targets.

Gold Slime Pool

These are the possible monsters summonable by a Gold Slime reaction with blood or plasma.

Mob Description
Space Carp
Space Carp
A spaceproof giant carp. Deals medium damage with bites, and dies easily.
Megacarp
Mega Space Carp
*Sentient ones are rideable

Intended Department: MISC(Anyone could also use a shark mount)

Magicarp
Magicarp
A spaceproof giant carp with magic powers. Can bite like a normal carp, but it can also shoot magic bolts (Door Creation, Change, Animation, Healing, Death, Fireball, Teleportation, Nothing, Spellblade). A magicarp can only shoot one kind of bolt, picked randomly at the moment of spawn.
Chaos Magicarp
Chaos Magicarp
A spaceproof giant carp with magic powers. Can bite like a normal carp, but it can also shoot magic bolts (Door Creation, Change, Animation, Healing, Death, Fireball, Teleportation, Nothing, Spellblade). A chaos magicarp shoots a random bolt every time it fires.
Guard SpiderBroodmother Spider
Giant Spiders
Giant spiders that grow from spiderlings or egg clusters, spread webs and will attack anyone they encounter, causing brute damage from the hit and toxin damage from the poison they inflict. Those with green eyes and purple stripes are Broodmother Spiders and can lay eggs that'll hatch into more spiders. Broodmother spiders require Australicus Slime Mutator to be made. Extremely dangerous.
Spurdo Spärde :----DDDDDDD
Space Bear
*Sentient bears can be ridden
  • Can be combined with crate mimic to play Death Stranding as a bear

Intended Department: MISC(Anyone could use a bear mount)

Cosmic Horror
Creature
  • Has the ability to demanifest when not seen, and jaunt around
  • Can teleport to any location currently not being observed
  • Health only 50.

Intended Department: MISC

Killer Tomato
Killer Tomato
These mutant vegetables will hop menacingly after the first living thing they see. They aren't very dangerous since they haven't been botany-engineered and spawn with low potency.
Visrator
Viscerator
A small flying deployed drone created and manufactured by one of the Major Syndicate Corps, they are hostile towards anything they see and attack using their rotor blades. Considered extremely efficient and are used in infiltrations and hostile take-overs, usually serve as a distraction to a more serious threat. By itself it's really fragile, though.
Pine tree
Pine Tree
A large, wintry tree. It appears to be a normal evergreen tree that would be perfect for the holidays, but it secretly detests festivities and will assault anybody within range of its menacing branches. Commonly seen spawned by scientists with gold slimes and too much free time.
Hivebot Mechanic
Hivebot Mechanic

The hivebot mechanic can repair machinery and hivebots after a delay. The hivebot mechanic can also place down foam walls (the ones from foam grenades) to patch up possible breaches in the station's hull.
Intended Department: ENGINEERING

Blob Spore
Blob Spore
Works like the ones from the Blob Factory. Chases and hits targets, and releases spore gas upon death. Can hit corpses to make them into Blob Zombies.
Blob Zombie
Blob Zombie
If a Blob Spore finds a corpse, it will zombify it.
Faithless
Faithless
A humanoid monster. Medium-high resistance, medium-high damage. Can knock down with his attacks. Has one ability that lets him listen to radio channels.
Statue
Statue
A statue of a human. Nigh-indestructible, extremely fast, and hits incredibly hard (more than double of an esword's damage) but cannot move or attack while someone is looking at it. Can cause lights to flicker around it, and can temporarily blind people around it to gain a few moments of free movement.
Blobbernaut
Blobbernaut
Works like a normal blobbernaut, but does not die if not close to a blob.
Basilisk
Basilisk
Can drink lava. Doing so heats the Basilisk up, giving it some temporary buffs:
  • Completely heals all damage when activated
  • Increases the Basilisk's speed to 0, from 3.
  • Changes the Basilisk's projectile to deal as much damage as an unupgraded KA.
  • Gives it that sick-looking alert sprite previously unusable by sentient basilisks

These buffs run out after 5 minutes. You cannot drink lava again until you've cooled down.
Intended Department: MINING

Goldgrub
Goldgrub
Can eat ore to store it within itself. Has two abilities, Spit Ore and Burrow.
  • Spit Ore is simple, as it spits out all your currently consumed ores.
  • Burrow allows the Gold Grub to bury itself under the surface from mining turfs (think asteroid ground and basalt ground from lavaland). It can only come back out by utilizing one of these surfaces as well.

Intended Department: MINING

Festivus pole.png
Festivus Pole
Rubbing it with Help action.png Help 32.pngLeft-click with Боевой режим Combat 32.pngПо умолчанию включается на клавишу 4 или F. Если режим включён, нажав пустой рукой по персоне, вы ударите Harm 32.png его, или поможете Help 32.png ему, если режим выключен. Не позволяет вам менятся местами или быть подвинутым другим игроком. toggled off. creates static charge, recharging power cells on the ground, in cyborgs, and in APCs by 75 in a radius of 2.

Intended Department: ENGINEERING/MISC

GrayCrate.png
Crate Mimic
  • Interacting with the crate with Help action.png Help 32.pngLeft-click with Боевой режим Combat 32.pngПо умолчанию включается на клавишу 4 или F. Если режим включён, нажав пустой рукой по персоне, вы ударите Harm 32.png его, или поможете Help 32.png ему, если режим выключен. Не позволяет вам менятся местами или быть подвинутым другим игроком. toggled off. will open or close it.
  • Can store things inside it like a real crate, including people
  • Can ride on rideable mobs for ease of transport
  • Crate can toggle a lock on itself, preventing anything from opening it or closing it.

Intended Department: CARGO/MISC

Eyeball mob.png
Eyeball
  • Can see through walls
  • Night vision
  • Very susceptible to punches

Intended Department: SECURITY

Lightgeist.gif
Lightgeist
  • Can not harm people or break anything under any circumstance
  • Can heal things. Healing power is scaled with damage boosting methods (such as fugu gland).