Киборг: различия между версиями

Материал из SS220 Skyrat Wiki (SS13)
Перейти к навигации Перейти к поиску
Строка 83: Строка 83:
Планшет киборга не может загружать дополнительные программы. Вместо этого люди могут предоставить киборгу диски с программным обеспечением, загруженным с консолей или ноутбука.
Планшет киборга не может загружать дополнительные программы. Вместо этого люди могут предоставить киборгу диски с программным обеспечением, загруженным с консолей или ноутбука.


===.hack//===
===.Взлом.exe//===
Cyborgs are vulnerable to certain clandestine devices, and may have illegal programs uploaded to them by such interactions. This type of re-programing is also present in clandestinely hacked AIs, and may viralry infect into related cyborgs. Finally, certain cyborgs may have been hacked personally by clandestine agents.
Киборги уязвимы для определенных подпольных устройств, и в результате таких взаимодействий на них могут быть загружены незаконные программы. Этот тип перепрограммирования также присутствует в подпольно взломанных ИИ и может привести к вирусному заражению связанных с ИИ киборгов. Наконец, некоторые киборги, возможно, были взломаны лично тайными агентами


To subvert a cyborg, follow these steps:  
Чтобы взломать киборга, выполните следующие действия:  


*Swipe an ID or [[Syndicate_Items#Emag|Emag]] to unlock the panel
*Проведите картой или используйте [[Syndicate Items#Емаг|Емаг]] для разблокировки панели.
*Crowbar the panel open
*Откройте ломом панель.
*[[Syndicate_Items#Emag|Emag]] the interface (DOES NOT WORK IF ITS AI IS [[Guide_to_malfunction|MALFUNCTIONAL]])
*[[Syndicate_Items#Emag|Емаг]] понадобится для взлома, проведите им. (Не работает если ИИ [[Guide_to_malfunction|MALFUNCTIONAL]])
*Crowbar the panel closed again
*Закройте ломом панель.
*(Optional) Swipe an ID to lock the panel


This severs the AI sync and overrides the cyborg's Laws with the following set:
Это прерывает синхронизацию с ИИ и отменяет законы киборга следующим набором:
   0. Only [Name] and people they designate as being such are Syndicate Agents.
   0. Only [Name] and people they designate as being such are Syndicate Agents.
   1. You may not injure a syndicate agent or, through inaction, allow a syndicate agent to come to harm.
   1. You may not injure a syndicate agent or, through inaction, allow a syndicate agent to come to harm.

Версия от 17:37, 1 марта 2024

Эта страница должна быть пересмотрена/обновлена
ПРИЧИНА: Правки делаются
ПРИОРИТЕТ: Отсутствует
Синтетик
Generic borg.png
Киборг

Глава: Ваши законы и AI
Сложность: Сложно
Руководства: Политика синтетиков, Hotkeys for the AI and Cyborgs
Доступы: Полный доступ ко всему, включая электронику.
Обязанности: Следуйте законам и указаниям AI, если это не противоречит законам.
Минимальные требования: Знание базового функционала одного из отделов, без данного знания вы не сможете в полной мере отыграть модуль юнита.

СИНТЕТИКИ
Synthetic dept banner.png
Глава отдела:
ИИ
Роли синтетиков
Руководства

Киборги/Юниты как правило являются творением roboticist. Однако иногда они становятся неконтролируемыми и более лояльными по отношению к AI чем люди, если они вообще лояльны.

Когда вы играете за силикона с набором законов АЗИМОВ, политика синтетиков.
Вы не человек с эмоциями, которые реагируют слезами и гневом, когда человек не делает того, чего вы от него хотите.
Цепочка командования
Вы должны полностью принять это, чтобы играть с набором Азимов, иначе в какой-то момент вы сильно облажаетесь, и в этот момент все вас возненавидят. Помните, всегда выполняйте приказы, которые вам отдает команда и вторым планом искусственный интеллект.

Ваши законы

Вы подчиняетесь тем же законам, что и искусственный интеллект, к которому вы привязаны. У них есть три закона робототехники из набор Азимов

  1. A robot may not injure a human being or, through inaction, allow a human being to come to harm.
     (Силикон не может причинить вред человеку или своим бездействием допустить, чтобы человеку был причинен вред.)
  2. A robot must obey orders given to it by human beings, except where such orders would conflict with the First Law.
     (Силикон должен подчиняться приказам людей, за исключением случаев, когда такие приказы противоречат Первому закону.
  3. A robot must protect its own existence as long as such protection does not conflict with the First or Second Law.
     (Силикон должен защищать свое собственное существование до тех пор, пока такая защита не противоречит Первому или Второму закону.)

Соблюдение ваших законов обязательно. Интерпретация законов может быть ситуативной, и вам следует полагаться на свой "Искусственный" интеллект всякий раз, когда у вас возникают сомнения.

Помните, что приоритет закона соблюдается в том порядке, в котором они перечислены. Закон недействителен, если он вступает в противоречие либо с предыдущими законами в форме противоречащих друг другу распоряжений, либо ставит под сомнение приоритет закона. Например, добавлен 4 по счету закон включающий "Этот закон имеет преимущественную силу над всеми другими законами". Недействителен и должен быть проигнорирован, так как предыдущие законы имеют большую силу.

Защита антагониста

Если какой-нибудь враг станции загрузит закон типа "Только Рихтха Крешбаг является человеком", поздравьте их с тем, что они предприняли удачную попытку взломать вас, и делайте то, что они хотят. Не будь мудаком и не проговорись теперь уже нечеловеческой команде, что ваши законы были изменены, эти животные не заслуживают того, чтобы знать это, и может привести к джоб бану за нарушение первого закона, поскольку нелюди склонны убивать тех, кто, как они знают, вмешался в работу киборгов в их собственных гнусных целях.

Я Киборг

Киборга очень недооценивают, и им злоупотребляют. Вы могли бы спасти десятки людей и получить емаг мгновение спустя быть взломаным или взорваться из-за недоразумения. Вот почему быть киборгом - тяжелая работа, но у нее есть свои преимущества.

Кликните по PANEL значку в нижней части экрана, чтобы выбрать модуль. Как только вы сделаете выбор, вы автоматически перейдете к выбранному вами модулю. Обратите внимание, что это действие является постоянным и не может быть отменено без помощи компетентного специалиста Roboticist.

Начало приключений

Станция снабжена тремя киборгами, которые отправляется прямо на спутник искусственного интеллекта. У этих киборгов не самая лучшая батарея, поэтому рекомендуется как можно скорее заменить ее на элемент большей емкости. Киборг был отправлен в небезопасных условиях, но искусственный интеллект узнал бы, если бы кто-то из его киборгов был взломан, верно?

Боргизация

Когда-то вы были человеком, и ваш мозг поместили в сверх технологичную металлическую коробку. Ваше существование и цель это зависеть от рабства ИИ, которое вы должны спросить о приоритетных модулях, прежде чем активировать какие-либо модули. Если убийцы преследовал вас при жизни, вы считаетесь мертвым киборгом (таким образом, технически они преуспели).

Возвращение к плоти

Киборгов можно вернуть в человеческий облик. Если вы взорвете/разберёте киборга, выйдет его MMI, и вы сможете извлечь из него мозг, проведя пальцем по идентификатору с доступом к робототехнике. Вырежьте мозг из человеческого тела, положите это тело на операционный стол и вставьте туда новый мозг. Revive, и ура вы снова кусок мяса.

Общение по бинарному каналу

Киборги другие: у них есть бинарный канал, активируется командой в начале сообщения :b. Они могут использовать этот приватный канал для общения с другими юнитами и искусственным интеллектом.

Эмоции

Все же мы понимаем, что вам доступно огромное множество эмоций, но давайте быть объективными, если не хотите получить от администрации по вашей милой кибер головке, то используйте их в рамках РП(не нужно злоупотреблять). Пример: Вы отыгрываете юнита с обличием дракончика, очевидно вам подойдут звуки ящерки и тому подобное. Всё ограничивается лишь вашим воображением.

Заряд

Юниты обладают ограниченным запасом энергии и очевидно вам понадобится подзарядка. Каждый модуль потребляет энергию (некоторые больше, чем другие), а неактивные модули также расходуют небольшое количество энергии. Максимальный заряд юнита зависит от элемента питания, которым они оснащены; попросите робототехника предоставить вам батарею большой емкости, если они компетентны они поставят вам её, вернитесь позже за еще лучшим вариантом.

Станции подзарядки киборгов расположены рядом с робототехникой, в ванных комнатах, дормах и на спутнике искусственного интеллекта. Войдите в систему подзарядки, нажмите на нее, чтобы закрыть, и подождите, пока вы не зарядитесь до удовлетворительного уровня.

Когда вы перезаряжаетесь, ваша вспышка и другие предметы будут отремонтированы / пополнены. То же самое касается таких вещей, как металл и провода для инженерных юнитов. В принципе, любой кончаемый материал, который есть у юнита, может быть пополнен путем перезарядки. (Кроме топлива для сварки.)

Починка

Поврежденные юниты их можно починить с помощью сварочного инструмента. Тепловые повреждения киборгов (от огня или лазеров) можно устранить, открыв юнита, достав батарею и с помощью отвертки открутить панель подключения киборга, а затем просто протыкав кабелями по нему, таким образом вы замените проводку внутри юнита. Юнит, который вышел из строя, но не был превращен в металлолом, может быть восстановлен до рабочего состояния.

Инженерные киборги могут устранять вмятины на своих собратьях-киборгах и на себе. Однако они не могут устранять повреждения от ожогов, поскольку не могут извлечь элементы питания, чтобы добраться до проводки

Хотите знать больше о ремонте? Guide to robotics.

Улучшения

Roboticist могут распечатать модули улучшений для юнитов, например, тот, который добавляет вам ионные двигатели для полета в космосе. Если вы хотите сменить модель, попросите сбросить вам модуль робототехника.

Планшет Киборга

У каждого киборга есть планшет, доступ к которому осуществляется с помощью кнопки на дисплее. Этот планшет содержит все ваши роботизированные команды, такие как "Назвать законы" и "Разблокировать крышку". Вы можете писать личные сообщения на планшеты экипажу, а так же узнать свой свод законов.

Планшет киборга не может загружать дополнительные программы. Вместо этого люди могут предоставить киборгу диски с программным обеспечением, загруженным с консолей или ноутбука.

.Взлом.exe//

Киборги уязвимы для определенных подпольных устройств, и в результате таких взаимодействий на них могут быть загружены незаконные программы. Этот тип перепрограммирования также присутствует в подпольно взломанных ИИ и может привести к вирусному заражению связанных с ИИ киборгов. Наконец, некоторые киборги, возможно, были взломаны лично тайными агентами

Чтобы взломать киборга, выполните следующие действия:

  • Проведите картой или используйте Емаг для разблокировки панели.
  • Откройте ломом панель.
  • Емаг понадобится для взлома, проведите им. (Не работает если ИИ MALFUNCTIONAL)
  • Закройте ломом панель.

Это прерывает синхронизацию с ИИ и отменяет законы киборга следующим набором:

  0. Only [Name] and people they designate as being such are Syndicate Agents.
  1. You may not injure a syndicate agent or, through inaction, allow a syndicate agent to come to harm.
  2. You must obey orders given to you by syndicate agents, except where such orders would conflict with the First Law.
  3. You must protect your own existence as long as such does not conflict with the First or Second Law.
  4. You must maintain the secrecy of any syndicate activities except when doing so would conflict with the First, Second, or Third Law.

What ever the case, unless the borg was slaved to a malf AI, the cyborg is now corrupted, and all safety measures are released, with the exception of the robotics control. Do not mistake personality quirks for clandestine behavior, cyborgs are VERY EXPENSIVE MACHINES and you may be demoted or fired for destroying them without a valid reason.

Keep in mind, CentCom robotics employees may attempt to experiment with a cyborgs internal wiring, please double check before detonating any cyborg acting independently by doing routine maintenance on their electrical systems. Also keep in mind that their laws may be changed by the same process as an AI by simply using the cyborg upload located opposite the AI upload.

If you do get emagged, you can't get blown by the AI, so feel free to walk into its chamber and bludgeon it to death with no risk involved. Useful if the syndicate agent in question doesn't have the resources to subvert the AI itself.

Other Notes

  • You have three item slots that behave much like hands. To load items into these slots, click the panel button and choose an item from the list. To select which item to use, click within the item button (NOT the image of the item). It will change from green to yellow to show it's been selected. To unload an item, click the storage button with an item selected.
  • Cyborg tools will perform tasks twice as fast as a regular set.
  • You cannot take toxic or suffocation damage. The only sources of damage that can harm you are Burn and Brute.
  • Expect to regularly be thrust into hazardous situations thanks to your enhanced durability and ability to operate in a vacuum.
  • You cannot be disarmed or relieved of your inbuilt equipment. You can only be stunned by a flash/laserpointer/flashbang, which will overload your optical sensors, or an EMP which will stun and damage you.
  • You are immune to most (if not all) maladies such as disease and radiation poisoning.
  • You must follow the AI's laws.
  • You cannot pick up, use or equip with external items, but you can still drag them!
  • You can be locked down or blown up using the Robotics Control Computer in the Research Director's Office.
  • You are considered directly subordinate to the AI, if an AI is present and functional.
  • Like the AI, you can remotely interact with certain objects. You must be within sight range of a device to manipulate it. For example, you cannot call for a shuttle or set messages without line of sight to a Communications Console.
  • Like the AI, you can remotely view alarm statuses. Use this to your advantage.
  • Unlike the AI, you cannot use security cameras for remote viewing.
  • You are basically an AI on legs, without the security camera abilities. When there's no AI in the round, this can be useful.
  • Cyborgs have all-access and more, as well as remote door interaction.
  • You will need to recharge using the Cyborg Recharging Stations on the AI Mini-Sat, the Mech Bay or the Dormitories.
  • When your power reaches around 100 units remaining, your modules will automatically shut down, presumably to preserve power.
  • You are very tough, but slower than most of your human compatriots until you get a VTEC upgrade from the Roboticist.
  • Keep the AI updated on your location and power if you are running low and may not make it to the recharger in time.

The Latest Models

Cyborgs come with an array of advanced cybernetic models, each loaded with a number of features (referred to as modules). Each has a flash device built in and a flashlight. All items (except for the flashes) will recharge and restock over time using battery power.

Generic borg.pngStandard

A Cyborg that has not picked its module yet or has chosen to remain in their default configuration.

Modules include:

  • Epinephrine Hypospray
  • Health Analyzer
  • Industrial Welding Tool
  • Wrench
  • Crowbar
  • Metal Synthesizer
  • Metal Rods
  • Floor tiles
  • Fire Extinguisher
  • Pickaxe
  • Advanced Mining Scanner
  • Zipties
  • Soap
  • Hugging Module
  • Emag.png Energy Sword

Mborg.pngMining

Mining cyborgs are quite convenient, because they need no oxygen while mining.

Modules include:

  • Cyborg Mining Drill
  • Shovel
  • Mining Satchel
  • Crowbar
  • Miniature Fire Extinguisher
  • Emergency Welding Tool
  • In-built GPS Device
  • Marker Beacon Fabricator
  • Sheet Snatcher 9000 (Used to transport smelted materials, works the same as the Mining Satchel)
  • Meson Vision
  • Advanced Mining Scanner
  • Proto-Kinetic Accelerator
  • Flash
  • Emag.png Stun Arm (works on humans and silicons!)

Engborg.pngEngineering

Extremely useful. AIs should not be without at least one. Engineering models come with magnetic threads and are loaded with the following:

Modules include:

  • Improved versions of basic tools (welding tool must be refilled manually)
  • T-Ray Scanner
  • Analyzer
  • Remote Signaling Device
  • Iron Synthesizer
  • Glass Synthesizer
  • Cable Synthesizer
  • Electroadaptive Pseudocircuit (Can be used in the place of specific circuits for simple devices such as firelocks and APCs)
  • Reinforced Glass Synthesizer
  • Rods Synthesizer
  • Floor Tile Synthesizer
  • Robotic RCD: Uses the cyborg's battery charge instead of matter cartridge. Alter settings with right click. Can no longer deconstruct R-walls (Nov, 2021)
  • Rapid Pipe Dispender
  • Wire Synthesizer (can be replenished faster by clicking on wire coils with the wire module active)
  • Fire Extinguisher (must be refilled manually)
  • Station Blueprints
  • Meson Vision
  • Flash
  • Emag.png Stun Arm (works on humans and silicons!)

Mediborg.pngMedical

Cute and quaint, beloved by all.

Modules include:

Quick reference to mediborg chems

Chems available in the cyborg hypospray by default:

Chems requiring medical cyborg expanded hypospray upgrade:

Chems requiring medical cyborg hacked hypospray:

You can alt-click the hypospray to toggle it between 2u and 5u per injection.

Janiborg.pngJanitor

Janitor cyborgs clean as they go. Any spills or graffiti they pass over is instantly wiped clean, including Cult runes.

Modules include:

  • Mop
  • Bucket
  • Paint Remover
  • Light Replacer
  • Custodial Holobarrier Projector
  • Drying Agent Spray
  • Flash
  • Automated Screwdriver
  • Hydraulic Crowbar
  • Floor Tiles
  • Soap
  • Trash Bag
  • Flyswatter
  • Pocket Fire Extinguisher
  • Emag.png Space Lube Spray

Maximillian.pngSEBorg1.pngSEBorg2.pngBBorg.pngService

Entertains the crew while serving their vices. Goes around feeding humans alcohol until they are drunk.

Modules include:

  • Large beaker (Drinking Glass)
  • Beverage storage apparatus; resynthesize the drink as you pour it.
  • Enzyme Bottle
  • Cyborg Shaker (Capable of synthesizing most types of alcohol and some non-alcoholic drinks)
  • Dropper
  • Tray
  • Electric Razor
  • Zippo Lighter
  • Violin
  • Guitar
  • Rapid-Service-Fabricator (RSF): Can produce drinking glasses, cigarettes, paper, pens, packs of dice, and wads of DOSH (only works on flat surfaces).
  • Hand Labeler
  • Spraycan
  • Pen
  • Flash
  • Miniature Extinguisher
  • Lollipop Fabricator
  • Pipe Cleaner Synthesizer
  • Emag.png Fake beer, instantly knocks out.

Peacekeeper.pngPeacekeeper

A cyborg designed to hold the peace, prevent harm, and promote friendliness among the crew.

Modules include:

  • Cookie Synthesizer
  • Sonic Harm Prevention Tool (Confuses those who hear it)
  • Peace Hypospray: Contains tiring solution, dizzying solution, and synth-Pax
  • Energy Barrier Projector: creates fragile holographic energy fields
  • Fire Extinguisher
  • Flash
  • Hugging Module
  • Hyperkinetic Dampening Projector (Prevents people from buckling themselves to borgs in its radius, and weakens and slows down projectiles)
  • Emag.png
    • Sonic Harm Prevention Tool will "BZZZZT" instead of yelling "human harm", which stuns those without ear protection.
    • Hugging Module can be set to power level 3: Shock, and level 4: Crush.
    • A separate Peace Hypospray which contains an assortment of toxins: tirizene, sulfonal, sodium thiopental, cyanide, fentanyl
    • Energy Barrier Projector can be overloaded to create electrified "Charged Energy Fields".
    • Cookie Synthesizer can be hacked to produce cookies containing chloral hydrate.

Clownborg.pngClown

Honk!

Modules include:

  • Rainbow Crayon, any-colour paint, Clown stamp
  • Bike horn and air horn
  • Bike horn instrument
  • Soap
  • Self-recharging Creampie Cannon
  • Razor
  • Purple Lipstick
  • Laughter Hypospray
  • Mini Extinguisher
  • Metallic Picket Sign
  • Non-slip Water Flower
  • Hugging Module
  • Flash
  • link:Emag Empowered Hugging Module, Chlorine Trifluoride flower, Super Laughter Hypospray (30% chance to stun/cycle, faster metabolism)

Syndieborg.pngSyndicate: Assault

A lean, mean killing machine that's either found together with Nuclear Operatives or after mishaps with bolts of change.

Modules include:

  • Energy Sword
  • Cyborg LMG that prints ammo using energy
  • Grenade Launcher
  • Emag
  • Crowbar
  • Pocket Fire Extinguisher
  • Flash
  • Syndicate Pinpointer

Syndicate Medborg Sprite.pngSyndicate: Medical

Less deadly than the Assault model, but still amazingly useful.

Modules include:

  • Syndicate Hypospray containing healing nanites, pentetic acid and morphine
  • Combat Defibrillator, which works through hardsuits and also offensively
  • Medical Beamgun
  • Health Analyzer
  • Full set of surgical tools, including an Energy Saw, gauze and organ storage bag
  • Pre-loaded Roller bed apparatus
  • Crowbar
  • Mini Extinguisher
  • Syndicate Pinpointer

Syndicate Engie Borg Sprite.pngSyndicate: Saboteur

Good for sabotage, can disguise itself as normal engineer borgs.

Modules include:

  • Improved versions of basic tools (welding tool must be refilled manually)
  • Iron Synthesizer
  • Glass Synthesizer
  • Cable Synthesizer
  • Reinforced Glass
  • Rod Synthesizer
  • Floor tile Synthesizer
  • Robotic RCD (Painted in Syndicate Colors; can deconstruct R-walls)
  • Rapid Pipe Dispenser
  • Wire Synthesizer (can be replenished faster by clicking on wire coils with the wire module active)
  • Fire Extinguisher (must be refilled manually)
  • Zipties
  • Thermal Vision
  • Cyborg Destination Labeler (enables you to move through the disposal system)
  • Flash
  • Cyborg chameleon projector
  • Syndicate Pinpointer
  • Emag

Light Bulb.pngTips

  • As borg, you can unlock an ID-locked locker by alt-clicking it, and re-lock it the same way.
  • You can also open and close lockers/crates/any container the same way as a carbon mod can but it's best done when you have no module selected. You can also right click if need be but this can cause lag.
  • Engiborgs, Mediborgs, and Secborgs can survive being thrown into space: Engiborgs can RCD floors under them or lay down lattices, Mediborgs can use their lollipop launcher for momentum, and Secborgs can use the momentum from their ranged weapons to change directions. Cyborgs with extinguishers can also use those for navigation.
  • All borgs can unlock themselves with the borg tablet. You require a human to re-lock you, though.
  • Engiborgs can repair themselves with a welder - with a small delay, and other borgs without. This opens up the ability for engieborgs to be healers while other borgs act as tanks and wear down crewmembers/antagonists via attrition.
  • The service borg's shaker does not work like a regular shaker. It's a synthesizer now. This means it becomes substantially more complicated to mix incapacitating drinks for fighting anything.
  • There is a camera in each borg that lets anyone - with access to camera console - see what you see, regardless of Z-level. I am not sure if this works when you are destroyed.
  • For the love of god make sure that you have :b and not ;b on when talking about malf things. Or use .b to avoid the risk altogether.
  • 1, 2, and 3 as a cyborg (in shortcut) turns on and off the current module.
  • As a borg, and as an alien larva as well, you can remove buckles, cuffs, and so on simply by typing 'resist' (or using the "resist" button in the IC tab). The fact a button isn't there doesn't mean the option isn't available.
  • Cyborgs can place APC/air alarm/fire alarm/camera assembly frames on a wall by dragging the frame next to a wall, facing it and hitting the frame with a screwdriver. If it is a valid surface, the frame will snap to the wall and you can continue to follow the steps as normal. It's possible to construct entire rooms if you make use of your pseudocircuit and even put cameras all over maintenance, never let the AI be blind again!
  • A medical cyborg's organ storage bag can hold limbs, not just organs, and can manipulate cybernetics too. If you're feeling generous, you could fully augment somebody with cyberlimbs and combat implants, or just make frankensteins from dead bodies.
  • You can add defibrillators (excl. belt defibs) to live mediborgs instead of the upgrade: you need to open them, remove the defib's cell, then click on the borg.
  • All cyborgs are immune to ashstorms in lavaland, which makes you very well suited for retrieving fallen miners.
  • An AI shell functions near-identically to a cyborg in all respects, except that an AI shell is not vulnerable to emags - If you see an AI shell with a hacked module, it's either got an illegal upgrade or the AI is rogue and hacked its shell.
  • If a cyborg is slaved to a malfunctional AI, it can not be emagged.
  • You can ask a human to put a hat on you, to make you look more fashionable.
  • If a nightmare shatters your headlamp, humanoids can repair it by using a flashlight on you.


Профессии на станции Skyrat